The “Gelato” Socks
Because it’s summer my hiking boots socks got upgraded to the “gelato” socks. I love a little bit of colour with the dull brown of my comfortable, technical yet not exactly stylish boots.
Pattern: Latvian Socks by Lizbeth Upitis published in Vogue Knitting Ultimate Sock Book
Yarn: Mafil Daniela 100% preshrunk pure wool
Colours: 425 Pistachio & 442 Coral (I pretty much kept the colourway in the original pattern)
The socks are knitted from the cuff down and have a scalloped edge, heel flap and wedge toe.
I used four bamboo dpns instead of the recommended two circular needles so I had to adapt the pattern. BTW the charts are misnumbered so be sure to check the errata. I didn’t know there was one (did not checked Ravelry) so I had to figure them out; as they just didn’t seem right.
The photos were taken near the Pradis Green Caves during the “Prehistoric Days”, which are two sundays of workshops (mainly for children) conducted by archeology and palaeontology professors and students. Because me and my sister’s in law husband were the only ones not involved with the workshops I seized the opportunity and asked him to help me with the photos … so … thank you Michele!
I am not exactly what you would call a girly girl and yet I liked the color scheme and the harts pattern and that is what determined me do knit these socks and call them the “Gelato” socks.
And because we’re talking summer and gelato I’ve been having a song stuck in my head for the last couple of hours … It’s actually the soundtrack for a well known italian gelato brand:
Thank you for visiting. I would love to hear your opinion.
I Calzini “Gelato”
Visto che è estate i miei normali calzini da trekking sono stati rimpiazzati dalla versione “Gelato”. Mi piace un po di colore per ravvivare il marrone noioso delle mie comode, tecniche ma per niente “fashion”, scarpe da trekking.
Modello: Calzini Lettoni di Lizbeth Upitis pubblicati in Vogue Knitting Ultimate Sock Book
Filato: Mafil Daniela 1100% pura lana irrestringibile
Colori: 425 Pistacchio e 442 Corallo (lo schema cromatico e molto vicino a quella del modello originale)
I calzino sono lavorati dal bordo verso la punta (top down) hanno il bordo a smerlo, tallone a tassello e punta a cuneo chiusa con una chiusura tubolare (Kitchener).
Ho usato un gioco di ferri in bamboo invece dei due ferri circolari consigliati dal modello perciò ho dovuto adattare le istruzioni. A proposito: i schemi sono numerati in modo sbagliato, non sapevo che esistesse un errata (non ho verificato su Ravelry) e ho dovuto fare e disfare perché non tornava.
Le fotografie sono state scattate nei pressi delle Grotte di Pradis durante “Le Giornate della Preistoria”, che sono due domeniche di laboratori (rivolti principalmente ai bambini) sotto la supervisione di professori e studenti di archeologia e paleontologia. Dato che io ed il marito di mia cognata eravamo li in qualità di “accompagnatori” le nostre metà coinvolte con i laboratori e l’organizzazione, ho approfittato e le ho chiesto di darmi una mano con le foto … perciò … grazie Michele!
Non sono esattamente una ragazza “rosa” e nonostante ciò mi sono piaciuti i colori ed il modello a cuori ... per questo li ho scelti e li ho chiamati “Gelato”
Dato che parliamo di estate e gelato c’è una canzone che mi sta girando per la testa da un paio di orette … e sorpresa è proprio quella del gelato:
Grazie della visita. Mi piacerebbe moltissimo sentire la vostra opinione.
I love these socks! The color combination is fantastic!
ReplyDeleteThank You Andi!
Deleteit looks so comfy in the feet
ReplyDeleteNew website specials at Pennsylvania Discount Kitchen Cabinets